€ 1.535 2%
van € 70.000
Nog 19 dag(en)

Deel pagina via:

Tijd voor Hyves!

“Wonderbaarlijk hoe we in de meest verbonden wereld onszelf zo alleen en onbegrepen kunnen voelen” Voor alle informatie: - www.tijdvoorhyves.nl - https://twitter.com/OrigenInstitute Introductie Hallo! Wij zijn Patrick en Joas, oprichters van de non-profit social media organisatie Origen. De maatschappij is niet erop vooruit gegaan de laatste jaren. Eenzaamheid toegenomen, percentage depressies toegenomen, sociale onrust toegenomen, polarisatie toegenomen. We leven in de meest verbonden wereld en tegelijkertijd leven we zo gedistantieerd van elkaar. Daarnaast ligt je prive informatie ook nog eens op straat wat voor commerciële doeleinden alswel politieke doeleinden wordt misbruikt. Er zijn een aantal huidige social media organisaties die als intentie hebben om alles van ons leven te beheersen. Ze schuwen niet voor het forceren van monopolies in meerdere markten, lobbyen voor het weghouden van privacywetgevingen waar nodig, hypocriet vermelden dat ze de gemeenschap willen bevorderen terwijl ze zelf schimmige belastingconstructies toepassen om zo min mogelijk geld te hoeven afdragen aan de maatschappij. De situatie is ondraaglijk geworden. Het kan zo niet langer meer. Het wordt tijd om het heft in eigen handen te nemen. Wij zijn bezig met het opzetten van het meest sociale netwerk in de wereld. Help mee. Breng je visie uit op Twitter via #tijdvoorhyves, doneer en deel dit initiatief! Gemeenschappen Een van de belangrijkste delen waar wij ons in het begin op richten met Hyves is mensen weer met hun gemeenschappen te verbinden. Het gaat ons aan het hart dat veel mensen niet eens meer hun eigen buren kennen, de ouderen uit hun straat niet helpen of elkaar in het algemeen bij staan in moeilijkere tijden. Wij zijn dan ook bezig met het ontwikkelen van tools die je weer dichter bij je buurtgenoten brengen als wel meer met je andere gemeenschappen. Want wat geeft nu meer vervulling in het leven dan weten dat je verbonden bent met je omgeving en je mede mens kan helpen? Daarnaast willen we graag van je horen hoe jij het voor je ziet hoe mensen weer meer bij elkaar kunnen komen. Wij kijken uit naar je ideeen. Waar staan we nu? We zijn al een tijd aan het ontwikkelen en hebben dan ook al een werkende iOS app in combinatie met een werkende back-end af. Om dit verder af te maken hebben we jullie nodig! Belangrijk om te weten: - Wij hebben als doel gesteld om jou als gebruiker zoveel mogelijk macht in handen te geven. Wij doen er dan ook alles aan om je privacy zoveel mogelijk te waarborgen. - Wij denken vanuit maatschappelijk belang in plaats van commercieel belang. Wij hebben dan ook bedrijf/verdien modellen ontwikkeld die ons in staat stellen de missie effectief te behalen en te behouden zonder dat dit inbreuk doet op je welzijn. - Social media betekent voor ons samenwerking. Wij willen dan ook actief met je samenwerken om van Origen en Hyves een maatschappelijk succes te maken. Doelen € 70.000 Een goed begin (Het fundament voor Hyves en het bedrijf) € 90.000 Samenwerkingstool (Mogelijk maken van participatieontwikkeling van Hyves) € 110.000 Vrijwilligerstool (Mogelijk maken van administrator vrijwilligers tools) € 115.000 Meer Profiel Opties (Meer opties om je profiel op te fleuren zoals jij dat wilt) € 165.000 Uitbreiden Hyves Opties (Verder uitwerken van gemeenschappen in Hyves) € 300.000 2 Geheime Projecten (Twee projecten waarmee de wereld veranderd! Maar we zeggen nog niet wat het is) Notitie: Dit zijn de eerste doelen die we hebben gesteld om een goed begin te kunnen maken. Onze ambitie rijkt veel verder dus alle donaties, ook na het behalen van de gestelde doelen, zijn zeker welkom. Wat is het fundament? Hyves is weer zoals je het achterliet. Sociaal, kneuterig en op zowel jou als de samenleving gericht. Die waardes waren voor ons erg belangrijk en wij wilden er dan ook zeker van zijn dat die weer terug kwamen. Een goede start begint bij een goede basis. Wij hebben dan ook veel tijd besteed aan het neerzetten van belangrijke tools om je contacten te onderhouden en je sociale netwerken te versterken. Hier hebben we de volgende componenten voor ontwikkeld: - Contacten - Chats - Profiel - Berichten-feeder - Gemeenschappen Wat maakt dit de basis? Om een sociaal netwerk invulling te geven heb je de mogelijkheid om contacten te onderhouden nodig. Om berichten te kunnen versturen en ontvangen heb je chats en berichten feeders nodig. Beetje kenbaar naar anderen toe mag wel dus een profiel is dan ook nodig. Levensvervulling? Gemeenschappen dus! Hiermee is de cirkel van communicatie rond. Nu tijd voor de verdere invulling. De naam Waarom wij de naam Hyves aan ons sociale netwerk willen koppelen is niet zo zeer vanwege het gebrek aan goede namen, maar omdat het tijd wordt voor een statement. Het wordt tijd om de sociale waardes die Hyves met zich meebracht weer op te pakken, door te zetten en naar een hoger niveau te brengen. Wij hebben de naam Hyves echter nog niet. De merkrechten en naam vallen onder de Telegraaf Media Groep. Wij hopen op een voorspoedige samenwerking tussen ons en TMG. Mochten we de naam niet krijgen dan moeten we zoeken naar een alternatieve naam. Onze LinkedIn profielen: - Joas Hoogendijk: www.linkedin.com/in/joas-hoogendijk-9b300b123/ - Patrick van der Nat: www.linkedin.com/in/patrick-van-der-nat-949286ab/