Educatie   

Aangemaakt door :

Centre for eLearning and Information Technology Research

Locatie:

Lusaka, Zambia

Sinds het uitbreken van de wereldwijde pandemie COVID-19 heeft driekwart van de ondervraagde organisaties werknemers ontslagen vanwege de dreiging van COVID-19 en de daaropvolgende inperkingsmaatregelen. De bevindingen tonen inderdaad aan dat lock-downbeleid de marktwerking met meer dan de helft heeft verminderd.


Sociale ondernemingen kenden een grotere afname van de bedrijfsactiviteiten in vergelijking met middelgrote en grote bedrijven - een niet verrassende bevinding omdat de meeste sociale ondernemingen in het land stopten met werken.

Als we weer aan de slag kunnen en kunnen beginnen waar we waren gebleven, hebben we wat steun nodig van onze gemeenschap en de wereld als geheel. Deel uitmaken van!


Mijn naam is Kilby en ik kom uit Lusaka, Zambia. Ik ben mede-oprichter en directeur van het Center for eLearning and Information Technology Research. Het centrum werkt om e-learning en informatietechnologieoplossingen te bieden voor het menselijk welzijn.

In mei 2018 zijn we begonnen met de implementatie van de Basic Computer Learning-serie in het basis- en secundair onderwijs, gericht op het verbeteren van het onderwijzen en leren van basiscomputervaardigheden voor leerlingen in de bovenbouw (groep 5-7) en Junior Secondary (graad 8-9).

Ik heb nu dringend uw steun nodig om de distributie van 40.000 studieboeken te vervullen, 300 laptops te bezorgen en 200 leraren op te leiden in de partnerscholen.



Het probleem


Onze relatie met de scholen is verbroken, niet vervuld en het kiesrecht kwijtgeraakt vanwege de COVID-19-pandemie. Wist je dat Zambiaanse scholen over onvoldoende leerboeken, computers en computerleraren beschikken dan enig ander land ter wereld? In werkelijkheid doen elk jaar ongeveer 150.000 studenten op het niveau van het middelbaar onderwijs aan computerexamens. Onze distributie van studieboeken, computers en lerarenopleidingen wordt gewaardeerd door elke begunstigde school, maar dergelijke steun bestaat niet om te profiteren van de "grote vraag".


Volgens de EMIS-enquête van het Ministerie van Algemeen Onderwijs van 2018 zijn computerstudies over het algemeen het duurste vak vanwege de hoge computerkosten, met weinig geschoolde leraren op plattelandsscholen. De meeste scholen die het goed doen, zijn stadsscholen, hoewel de verhouding computergebruikers slechts 1: 7 is. Bovendien zijn er geen vergelijkbare programma's die door scholen zijn verspreid, verstrekt of gefinancierd om het onderwijzen en leren van elementaire computervaardigheden te verbeteren, wat het beoogde doel is dat tegen 2030 moet worden bereikt.


Tegelijkertijd is het vrijwel onmogelijk voor een student om thuis toegang te hebben tot een computer in de wereld waarin we leven. Veel huishoudens hebben een laag inkomen en kunnen het zich niet veroorloven om computers aan te schaffen. Computerlaboratoria zijn beperkt en de meeste scholen gebruiken gewone klaslokalen als leerpunten. Dit ondermijnt de levensvatbaarheid van lesgeven, consistentie en lesgeven zal niet efficiënt leiden tot wat zij beschouwen als een succesvol lesplan. Bovenal zijn ze onbevooroordeeld en onaangenaam - je wilt er zo snel mogelijk uit.


Sinds de opening in mei 2018 hebben de activiteiten van Bacoles een aantal lagere en middelbare scholen bereikt die over onvoldoende leerboeken en computers beschikten, waaronder een groot aantal leraren die studeerden voor een diplomacursus in het aanleren van elementaire computervaardigheden, waardoor de uitdagingen van lesgeven en het leren van elementaire computervaardigheden .


Als een gemeenschapsgericht programma heeft Bacoles een dienst en een ruimte geboden voor schoolprogramma's en activiteiten die beheerders en leraren samenbrengen om computers die zo lang niet werken te repareren en te repareren. Ons project heeft meer dan 20 gratis workshops gegeven aan meer dan 2.800 deelnemers in onze ruimte en op lokale scholen en bedrijven, waarbij we de burgers basale computervaardigheden bijbrengen om het analfabetisme te verminderen en gemeenschapsleden duurzamer te laten leven.


We hebben de site en wat benodigdheden verworven via persoonlijke ondersteuning, hebben een sociaal financieringsfonds aangevraagd om materialen en andere oprichtingskosten te betalen, en nu vragen we het publiek om ons te helpen bij deze laatste stap.

Wat we zouden moeten doen, vragen we $ 100.000 om ons in staat te stellen alle operationele problemen op te lossen, werknemers terug te roepen en hun contributie te betalen, om schulden af te betalen die tijdens de pandemie zijn opgebouwd, zoals huur voor kantoorruimte, het afdrukken van 40.000 leerboeken, 300 laptops enz. om apparatuur aan te schaffen en om onze lerarenopleiding opnieuw in te richten.

We zijn dankbaar voor iets dat u kunt storten of doneren. We vragen geen donatie: dit is een investering met gegarandeerd rendement! Elke dollar die u vandaag geeft, geeft u een dollar pro rata terug in 6 maanden wanneer we aan het werk gaan!

Bovendien bieden we nog steeds een aantal geweldige campagnevoordelen. Voordelen van een enthousiaste sociale supporter.




Sociale ondernemingen kenden een grotere afname van de bedrijfsactiviteiten in vergelijking met middelgrote en grote bedrijven - een niet verrassende bevinding omdat de meeste sociale ondernemingen in het land stopten met werken. Als we weer aan de slag kunnen en kunnen beginnen waar we gebleven waren, dan moeten we fondsen werven en onze activiteiten uitvoeren.
€ 0 van € 100.000
0% gefinancierd
Afgelopen

Ondersteun deze inzamelingsactie door er een nieuwe inzamelingsactie aan te koppelen. Alle donaties worden toegekend aan de bovenliggende inzamelingsactie.