Whydonate logo

Hoe werkt Crowdfunding voor Bedrijven? Hoe pak je het aan?

Crowdfunding voor bedrijven

Vandaag de dag doen veel bedrijven het uitstekend en floreren de zaken als nooit tevoren. Met behulp van slimme technologieën weten bedrijven hun inkomsten te verhogen en hun prestaties te verbeteren. Het is natuurlijk de 21e eeuw en we kennen allemaal wel de trending gadgets. In de loop van de tijd is de bedrijfsomgeving over de hele wereld welvarender geworden. Het beheer ging traag maar is wel geleidelijk groeiend. Wij richten ons niet op het grote plaatje, maar op een heel specifiek onderdeel, namelijk de bedrijfsfondsenwerving of crowdfunding voor bedrijven.


Wat is bedrijfsfondsenwerving en waarom is het zo belangrijk?

Elk bedrijf is tegenwoordig een technologiebedrijf. In de toekomst zullen deze bedrijven een belangrijke rol bij het opbouwen van de economieën van landen gaan spelen. De term bedrijfsfondsenwerving of crowdfunding voor bedrijven spreekt eigenlijk voor zich. Wanneer bedrijven geld willen inzamelen voor een bepaald doel, wordt dit wel bedrijfsfondsenwerving genoemd. Maar de belangrijkste vraag hier is waarom ze fondsenwerving nodig hebben? Nou, dat hangt ervan af. Soms hebben ze geld nodig om hun maatschappelijk verantwoord ondernemen te verbeteren en soms zamelen ze gewoon geld in voor een specifiek filantropisch doel of ondersteunen ze andere goede doelen.

In dit blog laten we je kennismaken met enkele opwindende ideeën voor bedrijfsfondsenwerving. Dus laten we maar snel beginnen.

Corporate Fundraising - Do It


1. Fondsenwerving door middel van een marathon

Marathons zijn, als het om fondsenwervende evenementen of crowdfunding voor bedrijven gaat, altijd een goede keuze want bij marathons draait het allemaal om sociaal welzijn en fysieke fitheid. Ze stimuleren de moraal en creëren een gevoel van enthousiasme om een verschil te kunnen maken. Allereerst kunnen bedrijven een marathon organiseren en terwijl ze aan het maatschappelijk initiatief deelnemen doneren. Ten tweede kunnen ze ook ook buitenstaanders toelaten om zich bij hen aan te sluiten en zo veel meer deelnemers aan te trekken om geld in te zamelen voor hun goede doel. Een kleine bijdrage van iedereen aan dit soort bijeenkomsten kan één van de beste ideeën voor bedrijfsfondsenwerving aller tijden zijn.

2. Karaoke-avondje

Of je nu een geweldig zangtalent bent of een douchezanger, je kunt niet ontkennen dat karaoke voor iedereen leuk is. Bij karaoke gaat het vooral om plezier en gezelligheid en dit kan dus een geweldige kans zijn om geld voor een goed doel in te zamelen. Iedereen houdt van muziek en een leuke avond vol gelach. Bedrijven kunnen voor versnaperingen en drankjes zorgen om het evenement nog aantrekkelijker te maken en met succes fondsen voor hun doel te werven. Zet een donatiebox klaar waar de aanwezigen geld kunnen doneren en laat ze, terwijl ze voor het goede doel het verschil maken, ook genieten.

Corporate Fundraising - Kareoke


3. Modeshow

Aangezien bedrijfsmedewerkers meestal in formele kleding naar het werk komen, kan het dragen van oogverblindende outfits geweldig voor de afwisseling zijn. Voor een zakelijke crowdfunding is een gedenkwaardige modeshow één van de beste ideeën aller tijden. De deelnemers hoeven voor dergelijke evenementen niet al te veel geld uit te geven want ze kunnen de kleding gewoon voor een paar uur huren. Of het nu binnen of buiten gehouden wordt, het organiseren van modeshows kan echt een geweldige kans zijn om een inzamelingsactie te starten. Bedrijven kunnen ook met organisaties of verkopers in de buurt samenwerken om meer publiek aan te trekken en aan te kondigen dat alle donaties, die tijdens dit evenement worden gedaan, voor een goed doel zullen worden gebruikt.

4. Crowdfunding voor bedrijven door middel van een wijnproeverij

Nu trends zoals wijnproeven enorm populair zijn, kunnen ze ook om geld in te zamelen voor bedrijven worden gebruikt. Hoe elegant het ook klinkt, het kan best een duur idee zijn, maar als bedrijven met wijngaarden of wijnhandelaren/wijnhuizen in de buurt gaan samenwerken, kan het binnen een bepaald budget worden georganiseerd. Zorg ervoor dat iedereen die het evenement bezoekt het doel van de bijeenkomst begrijpt en dat ze zo veel mogelijk aan de inzamelingsactie zullen bijdragen. Je hoeft geen wijnkenner te zijn om dit soort evenementen te kunnen organiseren. Het enige dat je hoeft te doen, is het gezellig maken en het doel voor de bedrijfsfondsenwerving behalen.

Corporate Fundraising- Wine tasting


5. Zakelijk etentje

Nee, we hebben het hier niet over een uitbundig diner. Gewoon een simpel etentje in de buitenlucht onder de sterren (afhankelijk van het weer natuurlijk) zou voldoende zijn. Zorg voor buitenverlichting en creëer een rustige omgeving voor het evenement. Alle werknemers van het bedrijf kunnen deelnemen en informele gesprekken met elkaar voeren, wat kan helpen om de werknemers dichter bij elkaar te brengen. Alle genodigden moeten begrijpen dat het doel van het evenement het verzamelen van donaties voor een goed doel is, zodat ze zoveel mogelijk zullen bijdragen. Een diep en zinvol gesprek over het doel kan de donateurs prikkelen om te doneren en onderdeel te zijn van de inzameling voor het goede doel.

Corporate Fundraising - DInner Parties


6. Bedrijfsfondsenwerving door middel van de verkoop van kleding 

Als bedrijven geld voor een goed doel willen inzamelen, kunnen ze hun werknemers vragen om hun kledingkasten op te ruimen en hun ongebruikte/oude kleding te verkopen. Bedrijven kunnen door dergelijke evenementen te organiseren redelijk wat geld verdienen zonder veel extra kosten te maken. Bedrijven kunnen ook een online verkoop van die kleding organiseren en in een mum van tijd geld voor hun doel inzamelen.

7. Yogadag

Yogasessies kunnen één van de meest geweldige ideeën voor coöperatieve fondsenwerving zijn. We zijn ons allemaal bewust van de voordelen van yoga en het organiseren van yogaklassen voor een nobel doel kan de charme van de inzamelingsactie vergroten. Bedrijven kunnen een dag vrij nemen en op een rustige plek een geweldige yogadag organiseren om zo te genieten van de essentie ervan. Zorg ervoor dat de medewerkers het doel van het evenement begrijpen en vraag om een vergoeding voor deelname. Met een eenvoudige accommodatie en lekkere hapjes kan een yogakamp veel geld van de werknemers en hun gezinnen, als zij ook meedoen, ophalen.

Corporate Fundraising - Yoga Day


8. Ga een samenwerking aan met andere organisaties

Zoek uit of andere organisaties in de buurt zich ook voor hetzelfde doel willen inzetten en sluit je bij een bedrijfsfondsenwerving aan. De mogelijkheid bestaat ook dat andere organisaties of bedrijven een verschil willen maken door bij te dragen aan de inzamelingsactie. Op dezelfde manier kun je ook bekijken of andere bedrijven zich inzetten voor een goed doel en dan kun je je bij hen aansluiten. Door dergelijke samenwerkingen met andere bedrijven aan te gaan, kan de professionele relatie worden versterkt en kan er sneller aan de vereisten van de fondsenwerver worden voldaan.

Corporate Fundraising


9. Spelletjesavond

In een serieuze bedrijfsomgeving kan het organiseren van spelletjes een echte game-changer zijn. Regel een aantal echt coole spellen zoals bingo, bowlen of verschillende kaartspellen. Het spelen van spelletjes op de werkplek kan ontspannend en leuk zijn en kan ook voor fondsenwerving een geweldige sfeer creëren. Zorg voor extra verlichting en spel rekwisieten op de werkplek en organiseer een donatiebox. Leg het doel van de spelletjesavond uit en vraag aan de medewerkers om donaties. Je kunt ook voor elk spel een kleine toegangsprijs vragen, dat ook aan het goede doel wordt geschonken.

10. Crowdfunding voor bedrijven

Tenslotte is crowdfunding voor bedrijven één van de ultieme ideeën voor bedrijfsfondsenwerving. Start via crowdfundingplatforms zoals bijvoorbeeld Whydonate een campagne, waarmee je geld voor jouw doel kunt inzamelen. Maak duidelijk waarom je geld wilt gaan inzamelen en bereid eenvoudige content over jouw goede doel voor. Dergelijke crowdfundingplatforms kunnen snel en effectief geld inzamelen zonder al te veel fysieke activiteit. Bedrijven kunnen de crowdfunding van het bedrijf ook op social media platforms zoals Facebook en Instagram delen om mensen uit alle hoeken van de wereld in de gelegenheid te stellen om geld te doneren.

Laten we de grens tussen fondsenwerving en sociale goedheid niet vervagen maar laten we in plaats daarvan productief zijn en iemand in nood helpen.

Donatie Crowdfunding Platform in Europa. Whydonate is een wereldwijd fondsenwervingsplatform dat doelen op een efficiënte, relevante en plezierige manier verbindt met donateurs. We proberen het beste internationale fondsenwervingsplatform ter wereld te creëren voor individuen, ngo’s en bedrijven. We doen dit door de nieuwste fondsenwervingsfuncties aan te bieden.

linkedin
LinkedIn
twitter
Twitter
email
Email
link
Website

Meer blogs van Whydonate

Whydonate logo
Menu